Dersin Adı | Toplam Kalite ve Yönetim Sistemleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MISG 211 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | • Toplam Kalite Yönetimi felsefesinin ve ilkelerinin kavranması • Toplam Kalite Kültürünün yerleştirilmesi • Toplam Kalite Yönetimi için liderlik becerilerinin geliştirilmesi • İşletmelerde Toplam Kalite Yönetiminin uygulamalarının öğrenilmesi • Toplam Kalite Yönetim yöntemlerinin gösterilmesi |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | • Kalite Kavramı • Kalitenin Evrimi • TKY de yönetim ve liderlik • Süreç analizi ve yönetimi • Kalite operasyonu, örnek uygulamalar • TKY nin önündeki engeller |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kalite Kavramına Giriş | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
2 | Toplam Kalitenin Evrimi | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
3 | TKY’ye başlarken yönetimin rolü,Liderlik | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
4 | Süreç Analzi ve Yönetimi | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
5 | Kalite Operasyonunun oluşturulması , Örnek Uygulamalar | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
6 | Toplam Kalite Yönetimin Önündeki Engeller | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
7 | ARA SINAV | |
8 | Toplam Kalite Yönetiminin Gerekleri | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
9 | Toplam Kalite Yönetiminin Araç ve Teknikleri | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
10 | Performans Ölçme Sistemleri | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
11 | Deming Çevriminin Bir Parçası Olarak Özdeğerlendirme | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
12 | Uluslar arası Kalite Ödüllerine Bakış | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
13 | Kobiler İçin Performans Değerlendirme Model Çalışması | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
14 | Sürekli İyileştirme - KAİZEN | Ders Materyalleri ve Sunum Hazırlıkları |
15 | FİNAL SINAVINA HAZIRLIK | |
16 | Final |
Ders Kitabı | - Mücella Tokatlıoğlu- Fırat Özel Ders Notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. MYO Müfradatına UygunToplam Kalite Yönetimi,Seçkin Yayıncılık,2013, 2. Toplam Kalite Yönetiminde Performans Ölçümü Prof. Dr. Muhittin Şimşek Yard. Doç. Mustafa Nursoy |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 40 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 118 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Laboratuvar Teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | |||||
2 | Mesleki bilgileri sentezleyebilecek, analiz edebilecek, yorumlayabilecek, sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve mesleki yasal mevzuatı takip edebilecektir. | |||||
3 | Alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilecek ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirebilecektir. | |||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olabilecek ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. | |||||
5 | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilecektir. | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilecektir. | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir. | |||||
9 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest